Inchide fereastra
Categorii Afaceri in Franciza:
Sectiuni din Site:
Consultanta Franciza

ThinkBig este Brokerul No.1

de Afaceri in Franciza din Romania




ADRIAN GHEORGHE

TEl : 0726.128.238

Email: office@franciza.ro

 

  Doriti Informatii Suplimentare?

 

Va Rugam Completati Formularul  

 

Portal-uri de Informatii


Franciza.ro - Francize

Franchise in Romania

WorldFranchise Romania

 

Strategia initiala a centrului comercial Unirea a insemnat atragerea mai multor magazine mici, multe dintre ele "no-name", pentru crearea unui flux continuu de clienti, fie ca erau locuitori din Bucuresti, fie ca veneau din provincie.

Magazinul nu a fost conceput ca un mall, ci mai mult ca un spatiu de comert cu amanuntul, dar schimbarile pe piata comerciala de real-estate au determinat familia Adamescu, care controleaza centrul comercial, sa schimbe strategia de dezvoltare in contextul unei concentrari a consumului si implicit al unei lupte mai acerbe "pe client".

"S-a produs o amestecare de modele. Pe langa multele magazine mici plasate in zone laterale ale centrului, care nu se diferentiaza foarte mult de cele dintr-un complex de la marginea orasului, au adus un numar mic de retaileri cunoscuti, care ocupa spatii mai mari si ruleaza mai mult", este de parere Stefan Liute, strategy director in cadrul companiei de branding Grapefruit.

 

10% din spatii inchiriate marilor retaileri

In lipsa unor investitii masive in renovare sau amenajari, Unirea Shopping Center a pus la dispozitie spatii mari brandurilor internationale cunoscute, cum ar fi Body Shop, Lee Cooper si mai nou Zara, Douglas sau Mango, ultimul urmand sa deschida un magazin de 230 de metri patrati in a doua parte a lui septembrie.

Astfel, Adamescu a alocat jucatorilor mari peste 10% din spatiul total de vanzare, de circa 40.000 de metri patrati, pentru a intra in competitie cu mallurile din Capitala care au avut ca principal scop crearea unui mix de chiriasi cat mai complex.

"Pana acum doi ani oferta era invechita. Acum Unirea pare sa-si revina. Am inceput sa vin mai des de cand s-a deschis Zara, intru si in magazin pentru ca le gasesc pe toate aici. Cred ca a inceput sa le faca concurenta mallurilor", spune Catalina Nastase, un client care trece prin fata viitorului magazin Mango si care crede ca din octombrie va fi urmatoarea sa destinatie.

Chiar daca familia Adamescu a semnat contracte de inchiriere cu retaileri mari de afara pentru partea centrala a magazinului, in zonele laterale ale centrului comercial pot fi observate mai multe spatii goale.

Carmen Adamescu, administratorul Unirea Shopping Center, nu a putut fi contactata pentru comentarii.

 

Au dat magazinele mici pe branduri mari

In urma cu cativa ani, strategia magazinului a inclus retailerii de articole sportive, astfel ca la etajele unu si doi sunt in acest moment prezente nume cu rezonanta ca Adidas, Puma, Lotto, Reebok sau Killtec. Pe langa acestia si-au facut loc si antreprenorii locali, Tina R si Staff Collection, care detine House of Art, care au ocupat spatii intinse. Ulterior Staff Collection si-a adus si brandurile pe care le detine in franciza prin intermediul firmei Corssa- Fox, Levi's sau Dockers, care acum ocupa aproape tot corpul central al primului etaj.

Cei 40.000 de vizitatori care intra zilnic in centrul comercial au atras si magazine care se adreseaza clientilor cu venituri peste medie ca Musette, Body Shop sau Benvenuti, chiar daca nivelul chiriei este unul dintre cele mai ridicate din Capitala (circa 40 euro/mp).

"Conducerea Unirea vrea sa atraga vizitatori, dar vrea sa se indrepte spre alt target. Consumatorii s-au educat in privinta brandurilor, nu mai vor sa-si cumpere o pereche de jeans cu 200 de lei de la un magazin oarecare cand isi pot lua un produs la acelasi pret de la un brand important", declara un reprezentant al Mango.

Astfel, interesul parfumeriilor Douglas pentru Unirea Shopping Center a produs relocari. Astfel, spatiul de 250 de metri patrati de la parterul magazinului, in care functionau farmacia Sensiblu si magazinul de cosmetice Body Shop, a fost eliberat pentru parfumeria germana, cele doua companii primind alte spatii in cadrul centrului comercial.

Si Mango va fi deschis pe locul magazinului Fornarina, controlat tot de familia Mihet, care detine Staff Collection, unitate care la randul sau a luat spatiul unui retailer de imbracaminte mai mic, Georgia.

"Unirea incearca sa se adapteze si sa faca fata concurentei. Acum cinci ani erau doar Unirea si Bucuresti Mall, dar acum Bucurestiul are destinatii cu un mix de chiriasi foarte bun, cum sunt centrele din Baneasa sau cum se anunta a fi Cotroceni Park. Odata cu venirea Mango, traficul se va mentine ridicat, dar nu va mai creste, pentru ca lupta se duce acum pe mentinerea clientilor", crede un chirias al centrului comercial, care spune ca inca se mai pot face miscari in acest sens, prin aducerea unor nume ca Peek& Cloppenburg sau C&A, dar ca aceste schimbari vor mai dura.

"Pe termen lung conducerea Unirea Shopping Center se va multumi cu chiriasi mai putini, dar mai mari, mai ales ca acestia sunt retailerii care pot oferi chirii mai bune pe spatii mai intinse", completeaza Stefan Liute

 

Cine mai analizeaza Unirea?

Rafar, divizia de fashion a RTC, grup controlat de Octavian Radu, nu are deocamdata un proiect in discutie, dar nu exclude posibilitatea ca intr-o zi sa intre cel putin cu unul dintre cele 14 branduri pe care le detine la nivel local, printre care Debenhams, Aldo, Olsen, Mandarina Duck sau Sacoor Brothers.

Pasul cel mare, Zara

 

Retailerul spaniol Inditex, care detine brandul de imbracaminte si accesorii Zara, ce a rulat in 2008 afaceri de 32,7 mil. euro si un profit net de 6,7 mil. euro, potrivit informatiilor Ministerului de Finante, a analizat atent magazinul din centrul Bucurestiului timp de mai multi ani, dar a renuntat sa il mai priveasca ca un potential spatiu pentru marcile sale din cauza suprafetelor mici disponibile. Pana anul acesta, insa. Inchiderea magazinului Media Galaxy, care avea o suprafata de 6.000 de metri patrati, le-a permis spaniolilor sa lanseze prima unitate stradala, care a pus la vanzare articole pe circa 2.000 de metri patrati (350 de metri patrati sunt destinati Hara Home care comercializeaza articole si accesorii pentru amenajari interioare). Investitia estimata initial in deschiderea Zara a fost de 10 mil. euro, ceea ce pune aceasta colaborare in topul celor mai mari contracte semnate in retail in ultimii ani. Ulterior, oficialii Inditex au decis ca spatiul de vanzare sa fie mai mic, ceea ce inseamna ca si bugetul alocat acestei unitati a fost mai mic.

 

Unirea in cifre

  • 11,6 mil. euro - cifra de afaceri in primul semestru, in crestere cu 8,4%
  • 2 mil. euro - profitul in S1, in scadere cu 14,9%
  • 1,7 mil. euro - lichiditatile companiei in iunie
  • 3 mil. euro - creante in S1, la acelasi nivel cu 2008
  • 65 mil. euro - capitalizarea companiei
  • 40.000 mp. de spatii comerciale

 

Detalii pe www.franciza.ro si www.franchiseromania.com

Contactati-ne pentru mai multe detalii

Nume *
E-mail*
Telefon *
Mesaj *
Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

Consultanta Franciza

ADRIAN GHEORGHE

TEl : 0726.128.238

Email: office@franciza.ro

 Doriti Informatii Suplimentare?

 

Va Rugam Completati Formularul 


TOP 100 FRANCIZE din ROMANIA


Franciza.ro - Francize

Franchise in Romania

WorldFranchise Romania

Copyright (c) 2004 - 2014 SC ThinkBig International SRL . Toate Drepturile Rezervate .

Acasa  |  Oferte de Franciza  |  Consultanta  |  Companii  |  Stiri si Noutati  |  Articole de Presa  | Spatii Comerciale  |  Parteneri  |  Contact

Fastfood  |  Restaurante  |  Cafenele  |  Magazine  |  Imobiliare  |  Servicii Infrumusetare  |  Internet  |  Educatie  |  Auto  |  Sport  |  Mobilier  |  Hoteliere  |  Luxury  |

ThinkBig International  |  Franciza.ro - Francize  |  FranchiseRomania.com  |  WorldFranchise.ro  |  TOP100Francize.ro  | FranchiseDays.Ro  |  FranchiseAwards.Ro